Preview

Territory Development

Advanced search

PROBLEMS OF CREATION OF A TRANSCONTINENTAL HIGHWAY AND A TUNNEL UNDER THE BERING STRAIGHT (ASSESSMENT OF REGIONAL CARGO AND PASSENGER TRANSPORTATION)

https://doi.org/10.32324/2412-8945-2020-2-68-72

Abstract

The technical, operational and organizational-economic problems of the engineering and construction design of the Transcontinental Railway crossing the Bering Strait are under consideration. The particularities of the Russian and North American transport systems are noted and ways of reducing existing contradictions are proposed. Examples of similar large-scale investment transport projects in Europe and Asia are given. The history of the idea and the beginning of the progecting of the transition has more than a century. However, global risks and the challenges of some periods of history are constantly pushing back the start of the project. The paper gives a brief overview of the economic and geographical region of economic gravitation the construction of the Transcontinental crossing between Russian Chukotka and American Alaska. On the Russian side, there is a clear lag in the development of transport and economic infrastructure. The institutional problems of design and construction are noted, without the solution of which the further movement of the project is impossible

About the Author

S. A. Bykadorov
Сибирский государственный университет путей сообщения
Russian Federation


References

1. Бинкин Б. А., Быкадоров С. А., Кибалов Е. Б. Россия как конфигуратор мирового рынка транспортных услуг в XXI веке // ЛЕБЕДЬ: независимый альманах. 2014. № 700. URL: http://lebed.com/2014/art6393.htm

2. Быкадоров С. А. О некоторых проблемах сухопутного транспортного перехода через Берингов пролив (Региональный аспект) // Актуальные проблемы Транссиба на современном этапе. Новосибирск, 2001. С. 23-27.

3. Быкадоров С. А. Об экономике и динамике транспортного потока в современных условиях // Логистика - евразийский мост : материалы 10-й Междунар. науч.-практ. конф. Красноярск, 2015. С. 61-67.

4. Быкадоров С. А. Оценка региональных грузовых и пассажирских перевозок при создании Трансконтинентальной магистрали (ТКМ) и тоннеля под Беринговым проливом // Актуальные проблемы Транссиба на современном этапе. Новосибирск, 2001. С. 27-30.

5. Быкадоров С. А. Применение информационных технологий в управлении затратами на железнодорожном транспорте. М. : Желдориздат, 2001. 240 с.

6. Кибалов Е. Б., Кин А. А., Быкадоров С. А. Оценка перспектив развития железнодорожной сети в транспортной стратегии России // Регион: Экономика и Социология. 2005. № 3. С. 79-94.

7. Концепция развития транспортного комплекса РФ: Северо-Восточный вектор / А. П. Бгатов, С. А. Быкадоров, С. И. Герасимов, A. Г. Гранберг, Е. Б. Кибалов, К. Л. Комаров, B. Н. Разбегин ; Сиб. гос. ун-т путей сообщения. Новосибирск, 2003. 80 с.

8. Куренков П. В., Хусаинов Ф. И., Сечкарёв А. А. Приватные вагонные парки и проблемы развития инфраструктуры железных дорог // Вестн. транспорта. 2014. № 4. С. 10-17.

9. Хусаинов Ф. И. Методика оценки профицита/дефицита грузовых вагонов // Экономика железных дорог. 2014. № 10. С. 54-62.

10. Bykadorov S. A., Cooper H. B. H. North Eurasian Rail Systems and their Impact on Siberian Economic Growth // Executive Intelligence Review. 1995. V. 22. № 21. Р. 13-17.

11. Cooper H. Jr., Bykadorov S. A. The Critical Strategic Importance of North Dacota in the Future North American - Asian Trade Alliance Between Russia and the United States // North Dacota Geografic Alliance Magazine. 2003. V. 2. № 3. Р. 4-7.


Review

For citations:


Bykadorov S.A. PROBLEMS OF CREATION OF A TRANSCONTINENTAL HIGHWAY AND A TUNNEL UNDER THE BERING STRAIGHT (ASSESSMENT OF REGIONAL CARGO AND PASSENGER TRANSPORTATION). Territory Development. 2020;(2):68-72. (In Russ.) https://doi.org/10.32324/2412-8945-2020-2-68-72

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8945 (Print)