Preview

Territory Development

Advanced search

PROVISION OF PUBLIC SERVICES IN ELECTRONIC FORM IN THE FEDERAL TAX CERVICE

https://doi.org/ 10.32324/2412-8945-2018-4-50-54

Abstract

As part of the administrative reform in the Russian Federation, significant changes happen in the interaction of the state authorities and citizens, and first of all it takes place in the sphere of providing state and municipal services. The institutionalization of public services in our country is a relatively new process. The nature of the relationship itself is transformed by introducing the principle of «one window», electronic applications of citizens for services, etc. In the article the analysis of approaches to define the concept of «public service» is given, the problems of legal interpretation of the term are shown. The Federal Tax Agency of the Russian Federation (FTA of Russia) is an example of an effective implementation of the process of rendering public services in our country. The FTA activity is aimed at fulfilling fiscal functions of the state in accordance with the Russian Federation legislation, ensuring control and supervising activity, improving the quality of tax administration, as well as creating comfortable conditions for taxpayers to pay taxes. The article considers the experience of Russian tax authorities in providing public services to citizens in electronic form.

About the Author

А. Вериго
Сибирский институт управления - филиал Российской академии народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации
Russian Federation


References

1. Актуальные проблемы электронного взаимодействия налоговых органов с налогоплательщиками [Электронный ресурс]. URL: http://www.garant.ru/action/interview/421540/

2. Виняр В. А. Информационная открытость муниципальных органов власти: современное состояние и проблемы // Социол. науки. 2012. № 9(27). С. 96-101.

3. Концептуальные вопросы развития института государственных услуг: опыт Узбекистана и зарубежный опыт. Ташкент : М-во по развитию информац. технологий и коммуникаций Республики Узбекистан, 2015. 79 с.

4. Игнатова М. С. О содержании понятий «государственная услуга» и «государственная функция» в деятельности органов исполнительной власти // Вестн. Южно-Урал. гос. ун-та. Серия: Право. 2014. Т. 14. № 4. С. 98-102.

5. Кравченко А. Г., Хажироков В. А. проблема соотношения законодательных понятий «государственная услуга» и «государственная функция» в правоохранительной деятельности органов государственной власти России // Юрист-правовед. 2016. № 1 (74). С. 9-15.

6. Сайфутдинова А. Р. Государственные услуги: понятие и виды // Вестн. Евраз. акад. административ. наук. 2013. № 2 (23). С. 24-31.


Review

For citations:


  PROVISION OF PUBLIC SERVICES IN ELECTRONIC FORM IN THE FEDERAL TAX CERVICE. Territory Development. 2018;(4):50-54. (In Russ.) https://doi.org/ 10.32324/2412-8945-2018-4-50-54

Views: 88


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8945 (Print)