Preview

Territory Development

Advanced search

FORMING THE IMAGE OF SOCIALLY ORIENTED NON-PROFIT ORGANIZATIONS AS AN INSTITUTE OF CIVIL SOCIETY

https://doi.org/10.32324/2412-8945-2019-2-11-15

Abstract

The article discusses the features of positioning socially oriented non-profit organizations, ensuring their successful interaction with the government and society. The author reveals the most significant aspects of creating an image, describes the difficulties that non-profit organizations of a social orientation encounter when trying to create it. The most affordable promotion tools are identified, taking into account the lack of financial resources and other resources necessary for the purposeful formation of public opinion. The experience of working with non-profit organizations of the Novosibirsk city and the Novosibirsk region, aimed at enhancing the activities of their participants in the field of social marketing, is analyzed. Specific examples of the implementation of effective measures by non-profit organizations that increase the positive attitude towards them on the part of the population and government representatives are given.

About the Author

N. V. Ovsyannikova
Муниципальное казенное учреждение «Координационный центр „Активный город”»
Russian Federation


References

1. Блинов А. О. Имидж организации // Менеджмент в России и за рубежом. 2003. № 4. С. 26-32.

2. Блэк С. Паблик рилейшнз ; пер. с англ. М. : МТ Пресс : Сирин, 2003. 202 с.

3. Гапоненко Л. Современные проблемы взаимодействия социального государства и гражданского общества [Электронный ресурс] : дис.. канд. полит. наук. СПб., 2004 // Портал дисс. URL: http://www.dissercat.com (дата обращения: 17.10.2018).

4. Котлер Ф., Келлер К. Маркетинг менеджмент : пер. с англ. СПб. : Питер, 2012. 233 с.

5. Положение о проведении первого конкур са брендов НКО [Электронный ресурс] // Сайт управления общественных связей мэрии г. Новосибирска. URL: http//www.uos.novo-sibirsk.ru/ pravo/municipal/ (дата обращения: 10.12.2018).

6. Сборник методических материалов. Из опыта работы ресурсных центров общественных объединений города Новосибирска : Известия - Сибирь, 2016. 48 с.

7. Татаринова Г. Н. Управление общественными отношениями : учеб. для вузов. 2-е изд. СПб. : Питер, 2004. 315 с.

8. Уилкос Д. Л. Как создавать PR-тексты и эффективно взаимодействовать со СМИ. 4-е изд. М. : Консалтинговая группа ИМИДЖ-Контакт : ИНФРА-М, 2004. 367 с.

9. Шишкина М. А. Паблик рилейшнз в системе социального управления. М. : Паллада-медиа, 2002. 420 с.


Review

For citations:


Ovsyannikova N.V. FORMING THE IMAGE OF SOCIALLY ORIENTED NON-PROFIT ORGANIZATIONS AS AN INSTITUTE OF CIVIL SOCIETY. Territory Development. 2019;(2):11-15. (In Russ.) https://doi.org/10.32324/2412-8945-2019-2-11-15

Views: 227


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8945 (Print)